20 godina Luke Rijeka

Puno je razloga za zadovoljstvo nakon prvih dvadeset godina – a Riječko lučko područje sasvim je druga priča od one početne; uostalom, ukupna ulaganja u ta dva desetljeća veća su od 1,5 milijarda kuna.

Već sutra morat ćemo odgovoriti svim modernim izazovima, ali izazova se ne bojimo, rečeno je na obilježavanju 20. obljetnice rada Lučke uprave Rijeka.

Od svibnja 1996. do danas ojačane su pozicije. Godina 2013. početak je projekta Rijeka Gateway, prošireni su kapaciteti, dolaze veći brodovi s više tereta; 2014. godine veterinarska stanica; krajem 2015. iz EU fondova 30 milijuna eura za nove željezničke kapacitete na Brajdici i Zagrebačkoj obali.

Sve to dalo je novi zamah, nove detalje, stigle su jahte i kruzeri. “U sezoni 2015. po prvi put u riječkoj luci zabilježeno je sedam kruzera. Za sezonu 2016., 2017. i 2018. najavljeno je dva puta više brodova te vrste, koji će u svoje itinerere uključiti Rijeku kao atraktivnu destinaciju”, kaže ravnatelj Lučke uprave Rijeka Vlado Mezak.

Ljepši izgled luke, osvijetljene dizalice, šetnice i zelenilo, biciklističke staze, novi putnički terminal, a onda i hidroavionsko pristanište kao kruna svega. Posla je jako puno – cesta D-403, Porto Baroš i Delta… Kakvu sliku Vlado Mezak vidi 2020. godine?

“Rijeka 2020. će biti, u smislu pomorsko-lučkog dijela, takva da će biti završena Zagrebačka obala. Te 2020. i 2021. godine postojat će mogućnost da krene i zagrebačko pristanište, na Kontejnerskom terminalu Brajdica bit će zasićeno 60 – 70 posto kapaciteta, što je preduvjet za otvaranje novih terminala”, nabraja Mezak.


Preneseno sa radio.hrt.hr

O autoru

Marin Dokoza
Magistar željezničkog prometa, entuzijast i ljubitelj željeznice. Zanimaju ga područja održive mobilnosti, željezničkog prometa i urbanog prometnog planiranja.
Close