Njemačka i Norveška zabranjuju prodaju novih dizelskih i benzinskih automobila do 2030. godine

Izvor: blackbird-autojournal.com

Njemačka i Norveška su uz Nizozemsku o kojoj smo već pisali u ovom članku, vodeće države po pitanju ekologije i e-mobilnosti. Ove godine su sve tri države objavile da će do 2030. godine potpuno zabraniti prodaju automobila na fosilna goriva, odnosno benzinske i dizelske automobile. Cilj im je smanjiti emisiju ugljikovog dioksida za čak 90% te se potpuno prebaciti na obnovljive izvore energije.

Kao jedan od razloga zašto su se ove države odlučile na takav radikalan korak je taj što prodaja elektirčnih i hibridnih automobila ipak ide slabije od početno očekivanih ciljeva. To je razumljivo pošto od samog početka autoindustrije vozimo automobile na fosilna goriva i navike potrošača su uvijek najteže za promijeniti. Ovakvim pravilima i zakonima zapravo postižemo željeni učinak; ukoliko željeni proizvod ne možete kupiti, kupiti ćete ono što ima na tržištu.

Norveška trenutno ima visokih 24% električnih i hibridnih vozila od ukupnog dijela registriranih vozila

Naravno, ovakav zakon i velika promjena u prometu se ne može predložiti bez prateće logistike i infrastrukture. Tako Njemačka planira izgraditi čak milijun punionica za električna i hibridna vozila, a do 2030. godine imati ukupno 6 milijuna takvih punionica diljem zemlje. Njemačka trenutno ima samo 155 000 registriranih vozila na električni i hibridni pogon, dok ih je čak 45 milijuna na klasični dizelski i benzinski pogon te će takvo tržište trebati uložiti velike napore za takvu drastičnu promjenu. U isto vrijeme Norveška trenutno ima visokih 24% električnih i hibridnih vozila od ukupnog dijela registriranih vozila te će njima taj proces ići puno lakše i brže.

Ovakav zakon će zabraniti prodaju vozila na fosilna goriva, ali ne i zabraniti njihovo korištenje ukoliko već posjedujete takvo vozilo. Takva situacija može povećati starost voznog parka u državi jer će uvijek postojati dio ljudi koji će se dugo odupirati novim trendovima te će kupovati rabljene automobile ili servisirati svoj automobil laički rečeno, “dok ide, ide”. Auto industrija će se morati prilagoditi tim novim trendovima jer sigurno takvi zakoni i propisi neće ostati samo na te tri države. Sve više država i gradova već sad počinje slijediti takve primjere jednostavnijim metodama, kao zabranama ulaska u centar grada ukoliko automobil koristi fosilna goriva. Iako su se ovakve ideje činile kao nešto što će tek idući naraštaji  doživjeti, ipak je budućnost blizu i za našeg vijeka će se dogoditi glavne prekretnice, ne samo u autoindustriji, nego u prometu općenito.


Izvor: interestingengineering.com

O autoru

Filip Slavujević
Student cestovnog prometa. U slobodno vrijeme bavi se automobilima, detailingom i biciklizmom. Područje interesa: Prometno-tehnička vještačenja, prijevozna sredstva u cestovnom prometu i prometno planiranje.
Close