Željeznička veza Austrije i Slovenije bit će dvokolsiječna

Slovensko Ministarstvo infrastrukture i austrijsko Ministarstvo transporta, inovacija i tehnologije potpisali su 20. listopada 2016. ugovor za modernizaciju postojećeg i izgradnju drugog kolosijeka dionice pruge  Graz – Maribor.

Vrijednost radova je 192 milijuna eura, a radovi će trajati od 2017. do 2021. godine. Dovršetkom radova očekivani  kapacitet pruge sa sadašnjih 63 porast će na 84 vlakova na dan, dok će se vrijeme putovanja sa 70 minuta smanjiti  na 45 minuta. Dionica Graz – Maribor dio je nekadašnje povijesne pruge Južnih željeznica od Beča do Trsta, a nakon Drugog svjetskog rata, 1956. godine,  drugi kolosijek je  maknut zbog pada količina robe u teretnom prometu.

Od ukupno 49,5 km pruge, dionica između Graza i Spielfeld-Strassa na granici sa Slovenijom, duga oko 29 km,  već je dvokolosiječna, a ostalih 15 km od državne granice do Maribora je jednokolosiječna. Austrijska dionica elektrificirana je sustavom 15kV-16,7HZ, a slovenska sustavom 3kV.

Izvor: Railway Gazette

O autoru

Marin Dokoza
Magistar željezničkog prometa, entuzijast i ljubitelj željeznice. Zanimaju ga područja održive mobilnosti, željezničkog prometa i urbanog prometnog planiranja.
Close