Grad Zagreb nije biciklistički grad

U petak na zagrebačkom Ribnjaku, u prostorijama udruge Sindikat biciklista, okupila se šarolika skupina ponajprije entuzijasta, no definitivno ljudi koji svojim radom i volonterstvom, (na žalost) među rijetkima ozbiljno i konkretno vode računa o nečem što je vitalno za svaki grad, a to je biciklistički promet odnosno održiva mobilnost. Da se radi o ozbiljnim dionicima koji rade na uspostavi bolje kulture i infrastrukture biciklističkog prometa, dokaz su mnogobrojne akcije i međunarodne aktivnosti, te povrh svega aktivno sudjelovanje i doprinos od preko 90 prijedloga prilikom izrade Pravilnika o biciklističkoj infrastrukturi.

IMG_20140412_142630

Igor Rajić (mag. ing.ged.et geoinf.)

Igor Rajić mladi inženjer geodezije i geoinformatike, i sam biciklist, prezentirao je tako svoj diplomski rad pod nazivom „Prostorna analiza stanja biciklističke infrastrukture u gradu Zagrebu“.

Prezentacija se održala u sklopu projekta „Dijalog o mobilnosti“ pod koordinacijom udruge ODRAZ – Održivi razvoj zajednice i uz partnerstvo relevantnog Gradskog ureda, te već spomenute udruge „Sindikat biciklista“.

Igor Rajić svojim diplomskim radom pokušao je odgovoriti na osnovno pitanje: Kakvo je realno stanje biciklističke infrastrukture u gradu Zagrebu i je li ukupna duljina biciklističkih staza jedino mjerilo kvalitete?

Već nakon sat vremena većina prisutnih i onih manje upućenih, uvjerilo se da je situacija i gora nego što bi se to pomislilo. Posebno u odnosu na navode gradskih vlasti o biciklističkoj infrastrukturi i na realna stanja na terenu.

Igor je službenim putem od relevantnih službi dobio šture i nekvalitetne podatke. No kako on sam kaže, upravo je ovim istraživanjem dokazao da se pomoću otvorenih, javno dostupnih karata (OpenStreetMap) i metodama u GIS-u, SQL-u može napraviti analiza koja će donijeti kvalitetni prikaz realnog stanja biciklističkih ruta. To je ujedno i preduvjet za daljnje unaprjeđenje biciklističkog prometa u Zagrebu.

Igor prezentacija

Mjerila i indikatori koji su se koristili za validaciju podataka u istraživanju

Na kraju, rezultati su pokazali kako Zagreb ima 168 km biciklističkih staza, što je manje od službenih podataka u kojima se navode brojke od 252 km staza. Razlog tomu su prvenstveno loši podaci, ali i loša metodologija (ili nešto drugo?) kojom se primjerice dvosmjerne staze broje dvostruko.

BIC

Prikazanim mjerilima i indikatorima ukazano je na nekvalitetnu biciklističku infrastrukturu, čime se zaključilo da Zagreb nije biciklistički grad, no ovo istraživanje je dokaz da struka može s relativno malo ulaganja dati veliki doprinos u analizama postojećeg stanja, a zatim i  u daljnjem unaprjeđenju biciklističkog prometa, što su entuzijasti iz Sindikata biciklista i udruge ODRAZ već pokazali.


Izvori i suradnja:  Sindikat biciklista, Igor Rajić

O autoru

Alen Pavlić Ravšer
Student diplomskog studija inteligentnih transportnih sustava na Fakultetu prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu. Područja zanimanja: ITS, V2X komunikacija, kooperativni sustavi, ekološki održiva mobilnost, eMobilnost, upravljanje u incidentnim situacijama.
Close