Kako izgleda hladan start motora kroz termalnu kameru

www.youtube.com

Vrlo hladna jutra koja nas prate zadnjih mjesec dana znače svakodnevni “hladni start” motora u vozilima. Često se vode polemike treba li zagrijati motor na radnu temperaturu prije nego li se krene, ali kao neko zlatno pravilo vrijedi upaliti automobil, ostaviti ga minutu-dvije da radi na mjestu te krenuti i ne voziti na visokim okretajima dok motor ne postigne radnu temperaturu. Razlog tome je što takvim načinom vožnje čuvamo motor i sve ostale dijelove vozila, svi dijelovi vozila se ravnomjerno zagrijavaju, a istovremeno će se i sama kabina u vozilu brže zagrijati.

U priloženom videu će se vidjeti kako kroz termalnu kameru izgleda hladni start motora na -5 stupnjeva sa prikazanim temperaturama, brojem okretaja i temperaturom rashladne tekućine. U videu se može odmah primijetiti kako se različiti dijelovi motora zagrijavaju različitim intenzitetom te su objašnjene osnovne činjenice vezane za motorno ulje.

Zanimljiv prikaz temperatura motora možete pogledati ovdje:

O autoru

Filip Slavujević
Student cestovnog prometa. U slobodno vrijeme bavi se automobilima, detailingom i biciklizmom. Područje interesa: Prometno-tehnička vještačenja, prijevozna sredstva u cestovnom prometu i prometno planiranje.
Close