Logistika bez emisija CO2 do 2050? Ovako je to zamislio DHL.

Izvor: www.dpdhl.com

Najveća logistička kompanija na svijetu, Deutsche Post DHL Grupa najavila je na svojim stranicama ambiciozan plan – potpunu eliminaciju emisija štetnih plinova uzrokovanih logističkim aktivnostima do 2050. godine (eng. zero emissions logistics)

Ovim planom DHL nastoji doprinjeti ostvarenju ranije zadanih ciljeva smanjenja rizika od globalnog zatopljenja dogovorenih na pariškoj klimatskoj konferenciji 2015. (2015 Paris climate conference (COP 21)), kao i dijela Agende UN-a za održivi razvoj do 2030. (UN 2030 Agenda for Sustainable Development). Preciznije, radi se o Cilju 11 (“Sustainable Cities and Communities”) i Cilju 13 (“Climate Action”) kao poglavljima navedene Agende.

Aktivnosti DHL-a kreću se već duže vremena u smjeru takozvane zelene logistike, što je vidljivo iz vlastitih proizvoda, ali i uslugama koje nudi svojim partnerima (ugovorenim prijevoznicima) kako bi i oni postigli svoje ciljeve klimatske zaštite.

Izvor: www.dpdhl.com

Izvor: www.dpdhl.com

Preko vlastitog programa GoGreen DHL je postavio četiri privremena cilja za ekološku zaštitu:

  • Na globalnoj razini povećati učinkovitost vlastitih aktivnosti i aktivnosti ugovorenih prijevoznika u pogledu smanjenja CO2 za 50% u odnosu na 2007. godinu.
  • Na lokalnoj razini, poboljšati kvalitetu života rješenjima održivog transporta. DHL planira 70% svojih usluga kapilarne distribucije (first i last-mile dostava) obavljati ekološkim prijevoznim sredstvima kao što su bicikli ili električna vozila.
  • Više od 50% prodaje uključivati će “zelena” rješenja čime će se korisnicima povećati održivost njihovih vlastitih opskrbnih lanaca.
  • Do 2025. certificirati 80% svojih zaposlenika kao GoGeen specijaliste i aktivno ih uključivati u aktivnosti vezane za zaštitu okoliša.

Jedna od uspješnih priča DHL-a u vezi ekoloških planova već se ostvarila. Cilj poboljšanja učinkovitosti emisija CO2 za 30% u odnosu na 2007. godinu ostvaren je u 2016. godini, četiri godine prije zakazanog roka. Rezultat je to optimizacije DHL-ovog voznog parka, logističkih objekata i logističke mreže.

Više o projektu pročitajte klikom na link.

O autoru

Božo Cicvarić
Urednik rubrike Logistika na web portalu Prom. Magistrirao je 2016. na Fakultetu prometnih znanosti u Zagrebu, smjer Logistika. Posebno ga zanima prijevozna logistika i organizacija putničkog prijevoza.
Close