Predstavljen prototip Alstomovog električnog autobusa APTIS

Foto: Alstom

U istočnoj Francuskoj, točnije u gradu Duppigheim, 9.ožujka, predstavljen je Aptis – prototip električnog autobusa. Prototip su predstavili Alstom i NTL u NTL-ovoj tvornici.

Naime, autobus se temelji na tramvajskom dizajnu, uglavnom je niskopodan sa velikim staklima koji pružaju širok pogled. Po uzoru na tramvaj, pogonske komponente su smještene na krovu, dok su komponente koje onemogućuju niskopodnost pomjerene u prednji odnosno zadnji dio vozila. Vozilo je dugo 12 metara s kapacitetom od 95 putnika. Aptis ima snagu od 180 kW dok mu maksimalna brzina iznosi 70 km/h što je dovoljno za većinu gradskih vožnji. Također vozilo uključuje dva prostora za invalidska kolica. Alstom tvrdi da je životni vijek vozila 20 godina.

Aptis je projektiran sa dvoja ili troja dvostruka vrata za brži ukrcaj i iskrcaj. Veliki novitet kod Aptisa je i to što nema standardnih šest kotača već samo četiri. Kotači su postavljeni na početku odnosno kraju autobusa i svi se mogu zakretati i tako da je radijus skretanja odnosno okretanja manji nego kod klasičnog autobusa. Uz to autobus lakše ulazi u stanicu, ukoliko je ona zaklonjena parkiranim vozilima.

Još jedan novitet koji se sve više koristi u autobusnom sustavu je sustav električnog punjenja. Autobus je opremljen pantografom preko kojeg može puniti baterije koje mu omogućuju cijelodnevno pružanje usluge. Moguće je birati između punjenja koristeći pantograf ili Alstomov SRS statični punjač. Kako god, da bi se autobus u potpunosti napunio potrebno je 6 sati, a moguće je i povremeno nadopunjavanje na početno/krajnjim stajalištima.

Henri Poupart-Lafarge, direktor Alstoma, izjavio je da su sa Aptis-om dovršili ponudu električne mobilnosti te su sada u mogućnosti ponuditi svim tržištima, odnosno, gradovima cijeli niz urbanih rješenja. Početna tržišta prema kojima će usmjeriti svoj električni autobus su Nizozemska, Belgija, Njemačka i Španjolska, dok prometna uprava regije Pariz u suradnji sa operaterom RATP uvodi pokusne električne autobuse (dva autobusa) na svoje prometnice u drugoj polovici ove godine.

Izvor: metro-report

O autoru

Ivana Tomić
Studentica cestovnog prometa na Veleučilištu u Rijeci. Područje interesa: sigurnost cestovnog prometa, upravljanje u incidentnim situacijama, prijevozna sredstva u cestovnom prometu, prometno planiranje te upravljanje mobilnošću u gradovima.
Close