87. izdanje sajma autoindustrije Ženeva 2017.

Svi zaljubljenici u autoindustriju mogli su u periodu od 8. do 18. ožujka uživati u novitetima predstavljenim na 87. izdanju sajma autoindustrije koji se održao u Ženevi. Naime ulaznice su se mogle nabaviti za cijenu od 118 kuna a tko se odlučio za 11 sati udobne vožnje automobilom iz Zagreba mogao je završiti u svom dijelu raja. Također za one suzdržanije ljubitelje automobila mogla se pronaći avionska karta već od 80 eura. Istini za volju nije baš najjeftiniji izlet ali svakako vrijedan pažnje i interesa koje je tih dana sajam uživao.

S obzirom da je sve tokom održavanja sajma ostalo nekako u sjeni 2,3 milijarde eura vrijedne kupovine General Motorsa od strane francuske grupacije PSA donosimo vam novitete koji su po našem mišljenju označili sajam u Ženevi. Također ćemo se osvrnuti na strategiju nekoliko važnijih kompanija u autoindustriji te njihove planove za 2017. godinu odnosno strategiju do 2020 i nadalje.

P krenimo redom.

Volkswagen

VW se na sajmu predstavio sa premijerom VW Arteon. Nasljednik VW Sport Coupe GTI koncepta kojeg je VW predstavio prije dvije godine također u Ženevi sada plijeni pažnju za godine koje dolaze. Dolazi u izvedbi sa TSI i TDI motorom od 148 do 276 KS, prednjeg ili 4motion pogona, ručnog ili DSG mjenjača. Arteon omogućava poluautonomnu vožnju i za sada ne dolazi u karavanskoj izvedbi.

Na sajmu je također predstavljen i novi Tiguain Allspace. Ukupna dužina iznosi 4.7 metara što je za 21 cm više od prethodnika. Dodana širina od 11 cm omogućava raspored sjedala od 5+2. Dolazi u izvedbi od TSI i TDI motora od 110 KW.

U 2017. godini VW će predstaviti još 10 novih vozila od toga 5 potpuno novih modela bez prethodnika. Od ostalih noviteta koje možemo očekivati u 2017 godini su: Golf i eGolf, Polo i Polo GTI, up! GTI, Touareg i T-Roc (SUV). Na američko tržište plasirati će se modeli: Atlas, Jetta i Vitrus (Brasil) a na kinesko tržište plasirat će se hibrid Phideon.

Električnu ofenzivu VW grupacije predvode modeli ID i ID bus čija serijska proizvodnja započinje 2020. Godine. VW ide u smjeru potpuno autonomne i potpuno električne autoindustrije.

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz se na sajmu u Ženevi predstavio sa lepezom noviteta. Najveći broj noviteta doživjela je E-klasa odnosno perjanica Mercedes-Benz E-Class Coupe. Pored njega predstavljeni su ostali modeli E-klase poput sedana i kabrioleta. Lepezu upotpunjuju Mercedes-Benz AMG E 63 S Estate i Mercedes-Benz E-Class Allterain.

Spomenuvši AMG treba napomenuti da je na ovogodišnjem sajmu u Ženevi službeno proslavljen 50. rođendan ove sestrinske tvrtke. Povodom proslave rođendana na sajmu su izloženi noviteti poput Mercedes AMG GT roadster.  

Naime Mercedes AMG GT C roadster Edition 50 biti će proizveden u limitiranoj količini. Uz njega još dva modela C-klase biti će povodom godišnjice proizvedena u određenoj količini. Modeli poput Mercedes AMG C-63 Ocean Blue Edition u izvedbi kabrioleta i Mercedes AMG C-43 Coupe Night Edition.

Pored spomenuti noviteta treba dodati i novi model Mercedes Maybach G 650 Landaulet terenac i dva modela Smart fortwo BRABUS Edition #2 kabriolet koji će se proizvesti u 100 primjerka i Smart forfour crosstown koji će se proizvesti u 1200 primjeraka. Dodajmo da će se pored svih modela ove godine na tržištu naći i  novi Mercedes-Benz GLA 45 4matic.

Mercedes-Benz također stupa na scenu pickup vozila sa konceptom Mercedes Benz X-Class. Biti će to njihov prvi premium pickup model koji dolazi na tržište potkraj 2017.

Već 2010. godine AMG je prezentirao Mercedes AMG E-CELL. Prvi baterijom napajan super sportski automobil. Ove godine na sajmu u Ženevi predstavljen je Mercedes AMG GT koncept. Koristi tehnologiju hibridnog napajanja korištenu u Formuli 1. Koristi V8 motor sa neovisnim električnim motorom spojenim na stražnju osovinu. Proizvodi 800 KS i od 0-100 km/h ubrzava za manje od 3 sekunde. Predstavlja prvi kocept hibridnog vozila koje je proizveo AMG. U suradnji sa kompaniojom Chargepoint udružiti će snage kako bi svojim kupcima osigurali infrastrukture za napajanje njihovih vozila.

Strategija AMG-a temelji se na akoronimu CASE(Connected, Autonomus, Shared&Service, Electric drive. Prema tome smjer razvoja AMG-a jest u povezanoj autonomnoj električnoj mobilnosti.

Audi

Treći i posljednji brand kojeg ćemo obraditi jest Audi. Na ovogodišnjem sajmu predstavio se ponajprije modelom Audi S Q5. Snažni 3 litreni turbo TFSI motor razvija snagu od 354 KS odnosno 260 kW uz potrošnju od 8.5 l/100 km. Ubrzanje od 0-100 km/h iznosi 5.4 sekunde.

Zanimljiva stvar je u tome što je na ovogodišnjem sajmu Audi predstavi vlastiti model opsluživanja svojih korisnika sintetičkim ukapljenim naftnim plinom. Naime g-tron modeli, eletrični i hibridi nositelji su strategije održive mobilnosti kompanije.  Audi e-gas inicijativa njihovo je rješenje za ekološki prihvatljivu budućnost. Klimatski prihvatljiva vožnja uz korištenje održive energije Audi predvodi modelim A5, A4, A3 g-tron.

Audi A5 Sportback g-tron predstavljen na Ženevskom sajmu koristi benzin i ukapljeni naftni plin. Kapacitet spremnika UNP iznosi 19 kg i udaljenost koju može prijeći dostiže 500 km. Ukupno uz benzinski spremnik može prijeći 950 km. Primjer prijevoza na velike udaljenosti putem CO2 neutralne mobilnosti. Također Audi brine i o ravnoteži energije stoga Audi A5 Sportback ispušta 80% manje CO2 od svojih konkurenata u klasi pogonjenih isključivo benzinskim motorima.

Audi je pokrenuo vlastitu tvornicu UNP kojom opskrbljuje koncepte g-tron. Proizvodnja inovativnog sintetičkog plina dobivenog iz alternativnih izvora energije sa zadržavanjem CO2 nalazi se u gradu Vertle, Njemačka. Kombinacijom energije vjetra i CO2 iz bio izvora elektrolizom se u prvom koraku razdvaja vodik i kisik da bi se potom preradio zajedno sa CO2 u sintetički metan. Količina CO2 koja se ispušta u vožnji jednaka je količini koja je kemijski zadržana u proizvodnom procesu  što zapravo znači da Audi reciklira emisiju CO2 prije nego se emitira u vožnji.

Štoviše Audi se brine za ekološki utjecaj svojih korisnika na prirodu stoga ovime kupuje odnosno plaća onaj iznos emisije koju bi korisnik platio. Audi je prvi autoproizvođač koji je krenuo ovim smjerom i zanimljivo je vidjeti hoće li se trend proširiti autoindustrijom.

Važno je napomenuti da nakon svega izrečenog svjedočimo činjenici da ni u 2017. godini Vlada Republike Hrvatske ne potiče sufinanciranje nabave električnih i hibridnih vozila što zaista baca lošu sliku na naš stav kao države prema budućnosti autoindustrije.

Close