Grad Rijeka dobiva prigradsku željeznicu

Više od dva desetljeća Grad Rijeka planira obnovu i izgradnju prigradske željeznice na dionici Škrljevo – Rijeka – Jurdani duljine 27,5 km.

Ideja projekta je povezivanje obje strane grada s centrom. Izgradnja željeznice bi za trećinu rasteretila cestovni promet te promijenila vizuru riječke aglomeracije. Nositelj projekta izrade dokumentacije je HŽ Infrastruktura.

Drugi_kolosjek

Izvor: www.rijecanin.rtl.hr

Izgradnja drugog kolosijeka postojeće željezničke pruge te uspostava gradsko-prigradske željeznice je od 2003. godine predviđena i u gradskim prostornim planovima, a također je sastavni dio Strategije razvoja Grada Rijeke do 2020. godine u smislu razvoja riječkog prometnog pravca.

Gradsko-prigradska željeznica trebala bi imati 23 stanice, a s obzirom da bi jedna stanica trebala biti izgrađena ispod zemlje, može se govoriti  o prvom hrvatskom metrou.

U prvoj fazi izradila bi se potrebna dokumentacija, a od 2020. godine započela bi izgradnja. Izrada dokumentacije koštat će 8.5 milijuna eura od kojih će 85% biti sufinancirano sredstvima iz EU, a izgradnja 300 milijuna.

Naravno, osim onih optimističnih prognoza, uvijek se javljaju i ograničavajući čimbenici koji također utječu na realizaciju planiranih projekata pri tome misleći na to da je većina predviđenih projekata već trebala biti realizirana. No, prometna struka se ipak nada da će gradsko-prigradska željeznica u Rijeci zaživjeti jer u današnje vrijeme ubrzanoga povećavanja cestovnog prometa te povećanja ekološke osviještenosti, željeznički prijevoz trebao bi postati jedan od glavnih vidova prijevoza.

O autoru

Ivana Tomić
Studentica cestovnog prometa na Veleučilištu u Rijeci. Područje interesa: sigurnost cestovnog prometa, upravljanje u incidentnim situacijama, prijevozna sredstva u cestovnom prometu, prometno planiranje te upravljanje mobilnošću u gradovima.
Close