Šareni pješački prijelazi

Izvor: www.junkhost.com

Grad Madrid, u suradnji sa bugarskim umjetnikom Christom Guelovom, nekoliko pješačkih prijelaza pretvorio je u šarena umjetnička djela. Njegova kreacija nazvana je pod nazivom „Funnycross“ . Naime, takav projekt ima za cilj osigurati manje stradalih u prometu, odnosno, povećati sigurnost u prometu, posebice u područjima osnovnih škola.

nova

Izvor: www.boredpanda.com

„Funnycross“ koristeći vizualan učinak jednostavnih geometrijskih oblika jarkih boja povećava pažnju pješaka i vozača. Također, služi kao podsjetnik vozačima da prilagode brzinu.

Projekt šarenih pješačkih prijelaza se planirati provesti i u drugim gradovima Španjolske i Europe.

Isti takav projekt napravljen je u Hrvatskoj. Naime, u Dubrovniku je iscrtan šareni pješački prijelaz, u ulici Andrije Hebranga, iznad Osnovne škole Ivana Gundulića. Iscrtan je upravo sa ciljem da se poveća sigurnost djece iz osnovne škole.

No, vrlo brzo je postavljeno pitanje – jesu li šareni pješački prijelazi u skladu sa hrvatskim zakonima?

Pravilnik o prometnim znakovima, signalizaciji i opremi na cestama u Republici Hrvatskoj navodi – kako se pješački prijelaz označava horizontalnim poprečnim trakama na kolniku bijele boje i okomitom prometnom signalizacijom. Na mjestima na kojima se pješački prijelaz ne može obilježiti bojom, prijelaz se može obilježiti čeličnim ili plastičnim elementima, klinovima ili reflektirajućim oznakama. O zaprekama za oslikavanje prostora između bijelih traka nema navoda.

Dubrovačka policija, priznaje da je to zanimljiva ideja, no ipak je odlučila da dubrovački šareni prijelazi nisu u skladu sa zakonom o sigurnosti prometa na cestama pa je grad Dubrovnik pješački prijelaz morao vratiti u prvobitno stanje.

dubr

Izvor: www.dubrovacki.slobodnadalmacija.hr

Šareni pješački prijelaz postojao je duže vrijeme u Medulinu i Zagrebu. Nikome nije smetao, sve dok se nije pojavio šareni pješački prijelaz u Dubrovniku i pokrenuo lavinu pitanja jesu li ili nisu po zakonu.

Ironično je da uz sve crne točke i propuste na cestama, nelegalnu signalizaciju, krivo postavljenu signalizaciju, križanja na kojima je veliki broj prometnih nesreća, ipak je odlučeno uklanjanje nestandardizirane zebre čiji je prioritet – sigurnost u prometu.

Može se zapitati dali je za pohvalu što se poštuje zakon ili je to još jedan apsurd Hrvatske – u svijetu atrakcija i dodatna sigurnost u prometu a u Hrvatskoj prekršaj?!

O autoru

Ivana Tomić
Studentica cestovnog prometa na Veleučilištu u Rijeci. Područje interesa: sigurnost cestovnog prometa, upravljanje u incidentnim situacijama, prijevozna sredstva u cestovnom prometu, prometno planiranje te upravljanje mobilnošću u gradovima.
Close