Rezultati istraživanja projekta EuroRAP za 2016. godinu

Slika: Cesta izvan naselja / Izvor: pixabay.com

Hrvatski autoklub (HAK)  zajedno s Fakultetom prometnih znanosti (FPZ), u sklopu Nacionalnog programa sigurnosti cestovnog prometa Republike Hrvatske, 13. travnja ove godine objavio je rezultate EuroRAP projekta za 2016. godinu.  U sklopu EuroRAP/iRAP SRS analize rizika provedeno je snimanje, pregled i kodiranje relevantnih karakteristika cestovne infrastrukture na 58.60 km državnih, 369.10 km županijskih i 105.00 km lokalnih cesta, odnosno ukupno na 532.70 km cestovne mreže. Izrađen je digitalni snimak kao i analiza sigurnosti i plana investiranja za dionice državnih cesta D30 i D36.

Istraživanje obavljeno na državnoj cesti D30 (Istočna Velikogorička obilaznica) provedeno je od Radničke ceste (Ž1029) (Kružni tok – Žitnjak ispred Domovinskog mosta) do raskrižja s državnom cestom D31 (Velika Gorica – Ulaz Istok), navedeni dio promatrane ceste obuhvaća 19.60 km, te od raskrižja s državnom cestom D31 (Velika Gorica – Ulaz Istok) do raskrižja s državnom cestom D36 (Žažina) duljine 28.12 km.

Istraživanje na državnoj cesti D36 obuhvaća dionicu  od Žažine (raskrižje s D30) do Siska duljine  8.24 km i dionicu od ulaza u Sisak do raskrižja s državnom cestom D37 (Kružni tok D36 – Josipa Jurja Strossmayera D37) duljine 2.2 km.

Izvor: 2016 EuroRAP RPS- izvješće

Izvor: 2016 EuroRAP RPS- izvješće

Na slici je kartografski prikaz utvrđenih ocjena (zvjezdica) na promatranoj dionici državne ceste D30 Velika Gorica – Žažina. Na temelju utvrđenih ocjena, u kategoriji „vozača i putnika u osobnim vozilima“ vidljivo je da je većina promatrane dionice (oko 60%) ocijenjena kao cesta kategorije srednje visokog rizika i visokog rizika (oko 4%). Preostali, manji dio promatrane dionice pripada skupini srednje razine rizika (oko 35% promatrane dionice). Visoke razine rizika na dionici Velika Gorica-Žažina primarno su uzrokovane velikim brojem opasnih mjesta koja značajno povećavaju mogućnost nastanka prometnih nesreća sa smrtnim ili teškim posljedicama.

Osnovni cilj EuroRAP-a za razdoblje 2011.-2020. je smanjenje broja smrtno stradalih i ozlijeđenih osoba u prometu za 50%, taj cilj provodi se kroz unaprjeđenje cestovne infrastrukture.

Cijeli izvještaj možete pročitati na sljedećem linku: 2016 EuroRAP RPS-izvješće

Preneseno sa: hak.hr

Close