Ceste koje mogu bežično puniti vozila postaju stvarnost

Foto: electroad.me

Funkcionalno bežično punjenje uskoro će postati puno veće od punjena mobitela. Izraelska vlada se udružuje sa tvrtkom koja se bavi elektrotehnikom, “ElectRoad”. Zajedno razvijaju tehnologiju koja će koristiti električne autobuse u velikom opsegu i u svakodnevnom prometu i ta tehnologija je upravo prošla prva testiranja sa velikim uspjehom.

Kako ElectRoad sustav zapravo funkcionira?

Sustav radi pomoću elektromagneta sa inverterima koji su postavljeni sa strane ceste. Ti inverteri šalju struju na bakrene pločice koje su postavljene kroz sredinu kolnika, a te bakrene pločice reagiraju sa sličnim takvim koje su postavljene na autobuse, te tu dolazi do reakcije koja proizvodi struju za autobus. Bežične ceste kao što su ElectRoad će pomoći u tranziciji na električna vozila kojih je svaki dan sve više na prometnicama. Baterije za električna vozila su danas još uvijek skupe iako se svaki dan razvijaju nove tehnologije. Kada cijene baterija s vremenom padnu, potreba za ovakvom vrstom električne prometnice možda neće biti toliko izražena, ali ukoliko se nešto u sljedećih 10 godina drastično ne promijeni po pitanju cijene električnih vozila i baterija, ovakvi primjeri prometnica će zasigurno pomoći da vozači električnih vozila mogu biti što duže mobilni bez potrebe za odlazak na punionicu. Još uvijek najveći problem električnih vozila je njihova visoka cijena i mali domet baterije, kao i nedovoljno razvijena infrastruktura puninica. Zato je ova tehnologija predstavljena prvo za autobuse jer u gradu imaju iste linije i rute pa se takav sustav može postaviti upravo na te prometnice kojima prolaze autobusi. Kasnije je moguća prilagodba za bilo koju vrstu vozila.

Ovakav jedan projekt i ideja znači mnogo jer osigurava mobilnost i potrebnu energiju za kretanje gradom električnim vozilima

Naravno, kao i svaki novi projekt, postoje mane, a jedna od glavnih ovog projekta je potreba za radovima na prometnicama kako bi se takav sustav implementirao, ali i pitanje je isplativosti pošto će cijene baterija s vremenom opasti. Kada se na kraju sve posloži i izračuna, benefiti za okoliš u kojem će se smanjiti CO2, ali i benefiti za korisnike koji će imati jeftiniju energiju i sve manje ovisiti o fosilnim gorivima koja ćemo u budućnosti kad tad izbaciti iz upotrebe, onda ovakav jedan projekt i ideja znači mnogo jer osigurava mobilnost i potrebnu energiju za kretanje gradom električnim vozilima. Ukoliko vas zanima nešto više o ovom korisnom i zanimljivom projektu, posjetite ElectRoad web stranicu i pogledajte video u kojem je sve detaljno objašnjeno o projektu:

O autoru

Filip Slavujević
Student cestovnog prometa. U slobodno vrijeme bavi se automobilima, detailingom i biciklizmom. Područje interesa: Prometno-tehnička vještačenja, prijevozna sredstva u cestovnom prometu i prometno planiranje.
Close