Katedra za tehniku željezničkog prometa uključena je u školovanje studenta na svim razinama studija prometa željezničkog smjera. Sadržaj predmeta na katedri prvenstveno se bavi izučavanjem tehničkih sredstava željezničkog prometa koja su potrebna za realizaciju tehnološkog procesa prijevoza ljudi i robe. Trenutno se u sklopu Katedre za tehniku željezničkog prometa održava nastava na sedam predmeta na preddiplomskom i diplomskom studiju, od čega su dva predmeta izborni:
| PREDMET | STUDIJ | STATUS PREDMETA |
|---|---|---|
| Vuča vlakova | preddiplomski | obvezni |
| Željeznička infrastruktura I | preddiplomski | obvezni |
| Željeznička vozila | preddiplomski | obvezni |
| Održavanje željezničkih vozila | diplomski | obvezni |
| Željeznička infrastruktura II | diplomski | obvezni |
| Tehnologija žičarskog prometa | diplomski | izborni |
| Tračnički urbani sustavi | diplomski | izborni |
U sklopu Katedre za tehnologiju željezničkog prometa postoji sedam kolegija čiji sadržaji obrađuju različite problematike iz domene tehnologije željezničkog prometa. Dva kolegija izvode na preddiplomskoj razini, a preostalih pet na diplomskoj razini studija Promet, pri čemu prva četiri kolegija pripadaju grupi obaveznih predmeta, dok su ostali izborni:
| PREDMET | STUDIJ | STATUS PREDMETA |
|---|---|---|
| Planiranje i upravljanje u željezničkom prometu | preddiplomski | obvezni |
| Tehnološki procesi u željezničkom prometu | preddiplomski | obvezni |
| Tehnologija željezničkog prometa I | diplomski | obvezni |
| Tehnologija željezničkog prometa II | diplomski | obvezni |
| Operativno upravljanje željezničkim prometom | diplomski | izborni |
| Računalni modeli u željezničkom prometu | diplomski | izborni |
| Simulacijske metode u željezničkom prometu | diplomski | izborni |
Tehnološki aspekt plana rada na željeznici polazi od normiranja pojedinačnih radnji, dizajniranja i izrade voznog reda prometovanja vlakova željezničkom mrežom te sagledavanja raspoloživih kapaciteta, i sukladno njima, planiranja manevarskog rada u kolodvorima na željezničkoj mreži, koji funkcioniraju kao samostalne tehnološke cjeline.
Važan tehnološki aspekt je i upravljanje željezničkim prometom, posebice kod pojave različitih tehničkih smetnji i kvarova ili operativnih poremećaja. Analiziranje postojećih infrastrukturnih kapaciteta u operativnim uvjetima, rješavanje identificirane problematike i ispitivanje mogućih rješenja iz ove domene zasebno se obrađuje primjenom različitih specijaliziranih alata za simulacije željezničkog prometa.