Zavod za prometno planiranje

SUMP-ovi

SUMP

Osnovni koraci SUMP-a:

  1. Priprema i analiza stanja mobilnosti (Izazovi i prilike)

  2. Utvrđivanje strategije razvoja (Vizija i ciljevi)

  3. Kreiranje mjera

  4. Provedba i praćenje

Plan održive mobilnosti je strateški dokument iz područja prometa.
Cilj mu je strateški, cjelovito i usmjereno prometno isplanirati područje obuhvata na način da se na učinkovit i transparentan način u središte planiranja stavi kvaliteta života građana i posjetitelja. Temeljen je na načelima održivog prometnog planiranja uzimajući u obzir integraciju, sudjelovanje i načela vrednovanja optimalnosti

SUMP Labin

2024.

Urbana mobilnost je ključni element suvremenog grada, a Labin aktivno radi na njenom razvoju i unapređenju. Plan urbane mobilnosti Labina uključuje suradnju različitih dionika i usmjeren je na rješavanje problema prometa kroz integrirane strategije koje obuhvaćaju javni prijevoz, biciklističke i pješačke staze te tehnološke inovacije. Cilj je smanjiti ovisnost o automobilima, promovirati održive oblike prijevoza i koristiti pametne sustave za optimizaciju prometa i poboljšanje iskustva građana.

SUMP Rovinj

2023.

Grad Rovinj-Rovigno izradio je Plan održive urbane mobilnosti (SUMP) kako bi odgovorio na izazove rasta prijevozne potražnje i potrebe za održivim razvojem, usklađujući ga s europskim smjernicama. Cilj Plana je uspostavljanje održivog prometnog sustava do 2034. godine kroz 24 paketa mjera, smanjujući pritisak osobnih vozila u korist pješaka i biciklista te implementirajući zelene tehnologije. Analize ključnih izazova i javnih stavova pridonijele su kreiranju mjera koje povećavaju kvalitetu života stanovnika i posjetitelja.

SUMP Rovinj

2023.

Grad Rovinj-Rovigno izradio je Plan održive urbane mobilnosti (SUMP) kako bi odgovorio na izazove rasta prijevozne potražnje i potrebe za održivim razvojem, usklađujući ga s europskim smjernicama. Cilj Plana je uspostavljanje održivog prometnog sustava do 2034. godine kroz 24 paketa mjera, smanjujući pritisak osobnih vozila u korist pješaka i biciklista te implementirajući zelene tehnologije. Analize ključnih izazova i javnih stavova pridonijele su kreiranju mjera koje povećavaju kvalitetu života stanovnika i posjetitelja.

SUMP Split

2020.

Dosadašnje prometno planiranje u Splitu bilo je usmjereno na zadovoljenje potražnje za osobnim vozilima, što je dovelo do neodrživog sustava mobilnosti ovisnog o cestovnoj infrastrukturi. Nedostatak koordinacije i integracije različitih oblika prijevoza, uz prostorna i financijska ograničenja, spriječio je razvoj održivih oblika mobilnosti poput pješačenja, biciklizma i javnog prijevoza. Grad Split sada prelazi na planiranje temeljeno na načelima održive mobilnosti, slijedeći smjernice Europske unije i primjere razvijenih gradova kako bi poboljšao kvalitetu mobilnosti za svoje stanovnike i posjetitelje.

SUMP

Plan održive mobilnosti je strateški dokument iz područja prometa.
Cilj mu je strateški, cjelovito i usmjereno prometno isplanirati područje obuhvata na način da se na učinkovit i transparentan način u središte planiranja stavi kvaliteta života građana i posjetitelja. Temeljen je na načelima održivog prometnog planiranja uzimajući u obzir integraciju, sudjelovanje i načela vrednovanja optimalnosti.

Primjeri SUMP-ova

SUMP Labin

2024.

Urbana mobilnost je ključni element suvremenog grada, a Labin aktivno radi na njenom razvoju i unapređenju. Plan urbane mobilnosti Labina uključuje suradnju različitih dionika i usmjeren je na rješavanje problema prometa kroz integrirane strategije koje obuhvaćaju javni prijevoz, biciklističke i pješačke staze te tehnološke inovacije. Cilj je smanjiti ovisnost o automobilima, promovirati održive oblike prijevoza i koristiti pametne sustave za optimizaciju prometa i poboljšanje iskustva građana.

SUMP Rovinj

2023.

Grad Rovinj-Rovigno izradio je Plan održive urbane mobilnosti (SUMP) kako bi odgovorio na izazove rasta prijevozne potražnje i potrebe za održivim razvojem, usklađujući ga s europskim smjernicama. Cilj Plana je uspostavljanje održivog prometnog sustava do 2034. godine kroz 24 paketa mjera, smanjujući pritisak osobnih vozila u korist pješaka i biciklista te implementirajući zelene tehnologije. Analize ključnih izazova i javnih stavova pridonijele su kreiranju mjera koje povećavaju kvalitetu života stanovnika i posjetitelja.

SUMP Split

2020.

Dosadašnje prometno planiranje u Splitu bilo je usmjereno na zadovoljenje potražnje za osobnim vozilima, što je dovelo do neodrživog sustava mobilnosti ovisnog o cestovnoj infrastrukturi. Nedostatak koordinacije i integracije različitih oblika prijevoza, uz prostorna i financijska ograničenja, spriječio je razvoj održivih oblika mobilnosti poput pješačenja, biciklizma i javnog prijevoza. Grad Split sada prelazi na planiranje temeljeno na načelima održive mobilnosti, slijedeći smjernice Europske unije i primjere razvijenih gradova kako bi poboljšao kvalitetu mobilnosti za svoje stanovnike i posjetitelje.